Dag 8 - Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Hans & Nancy Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Dag 8 - Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Hans & Nancy Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Malang

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans & Nancy

15 Mei 2016 | Indonesië, Malang

Een rustige dag vandaag. Lekker uit kunnen slapen want we vertrekken pas om 11:00 voor een stads rondrit en een wandeling. Het is wel weer vreselijk warm, zelfs bij Nans loopt het water van d'r hoofd! Eerst rijden we naar de 'vogeltjes' markt. Maar daar zien we veel meer dan alleen maar vogels. Katten, honden, konijnen, slangen.... noem maar op. Maar dus ook veel vogels, de mooiste kleuren en soorten. Zelfs kleine uiltjes worden er verkocht. Ook het vogelvoer wat verkocht wordt is interessant: mieren, maden, rupsen, kevers enzovoort. En allemaal levend te zien :-)
Na deze markt gaan we met de bus verder door Malang. We stoppen bij Toko Oen, een soort toko/café uit de tijd dat de Nederlanders nog in Indonesië waren. We drinken er even wat en lopen nog een stukje in de buurt rond. Dan is het lunchtijd. Bij een voormalige kolonelswoning stappen we uit en krijgen we weer een heerlijke Indische maaltijd. Er stonden ook 8 soorten sambal en ik heb gevraagd welke 'pedis' was. Nou, ze had gelijk! Maar wel erg lekker. Daarna terug naar het hotel. Nog even lekker gezwommen en terwijl we buiten stonden sloeg ook nog even de bliksem in vlak bij het hotel! dat was even spannend. Nu een rustige middag en vroeg naar bed. Vannacht om 01:00 vertrekken we naar de Bromo vulkaan voor de zonsopkomst. Nou maar hopen dat het weer mee wil werken :-)

• 15 Mei 2016 - 17:50

Rien:

ziet er weer goed uit en prachtige foto's van de dieren. Trouwens was dat jouw hand waar die slang in hing :-) .

• 16 Mei 2016 - 06:49

Matty:

O.....lekker eten !! Ben jaloers....
    Hoop dat jullie mooie foto kunnen maken vandaag bij de zonsopgang.