Ucluelet - Sunshine Valley - Reisverslag uit Hope, Canada van Hans & Nancy Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Ucluelet - Sunshine Valley - Reisverslag uit Hope, Canada van Hans & Nancy Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Ucluelet - Sunshine Valley

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans & Nancy

12 Mei 2019 | Canada, Hope

We hebben een reisdag gehad vandaag. Om 06:45 reden we van de camping richting Nanaimo. Onderweg waren er wegwerkzaamheden maar die zouden om 07:00 voorbij zijn. Dat werd iets later. Om 07:15 konden we er langs en kon de rest van de ongeveer 200 km afgelegd worden. We hopen dat we de boot van 10:15 naar Tsawwassen halen. Bij de terminal zien we het al staan: possible delay for oversized vehicles. En laten wij nou net in die categorie vallen. Het laden begint en we zien hele slierten auto’s naar binnen rijden. Dan de geboekte vrachtauto’s (wij hadden niet geboekt!). Dan gaat onze rij rijden. De hekken voor het bovendek zijn al dicht. Tot 2 auto’s voor ons mag er opgereden worden. Na wat wachten mag de combi voor ons ook aan boord en wij moeten bij de streep wachten. Er is communicatie tussen het dek en de dame. Ik vraag of we nog een kans hebben? Met een gebaar met duim en wijsvinger maakt ze duidelijk dat de kans klein is. Maar na 5 minuten hoor ik over de portofoon dat we aan boord mogen!! Wat een geluk! Anders hadden we 3 uur vertraging opgelopen. Ook een andere laat aangekomen camper kan nog net mee. Dan gaat de klep dicht en varen we weg.
Bij Tsawwassen nog langs de Walmart en dan door. Ook moet er getankt worden. Tijdens het tanken de voorruit grondig schoongemaakt. Tankbeurt is nog steeds bezig. Gelukkig had ik het hoogste bedrag gekozen voor betaling met de creditcard. 160 liter verder was ie eindelijk vol!

• 13 Mei 2019 - 14:12

Jan:

Dat was maar net aan dus. Drie uur wachten daar is geen pretje. Zoveel tanken ben je toch wel gewend bij de camper

• 13 Mei 2019 - 14:38

Matty:

Soms moet je geluk hebben....

• 13 Mei 2019 - 14:57

Jacqueline:

Hoi Hans & Nans,

Alsnog van

• 13 Mei 2019 - 18:13

Rex:

Hee Nans en Hans,
    Jullie hebben wel erg veel geluk tot nu toe zeg! Niet te geloven!
    Ziet er allemaal mooi uit, vooral dat watervliegtuig. Sjeetje, mooi man!
    Valt me nog mee dat jullie al zo ver gekomen zijn trouwens...met al die beren daar op jullie weg...
    Nou veel plezier en voorzichtig an heh?!